K@RUT:


...............................................PostingTerbaru ...................................................





Relevant & Effect of Paper Bicycle

B4 ape2 saya nak mintak maaf mengenai pandangan terbuka saya ni

1. Pembahagian masa y sesuai

Saya terima pandangan saudara muzammil bahawa sebagai seorg student, kita kena bijak membahagikan masa. Tapi, dalam perancangan yang dibuat utk laksanakn PBP, adakah pihak dreamedge mahupun UTeM menjalankan kajian mengenai pembahagian masa y sesuai utk projek ni. Jika kita lihat pada perancangan utk melaksanakn PSM I, kita diperuntukkan 1 sem utk menyiapkan 3 chapter. Knapa n mengapa ia mengambil masa y lm?relevennya utk melihat PSM dijalankan dengan sempurna mngambil kira bebanan kredit yang diperuntukkan dan subjek lain y diambil pd semester y sm. Saya difahamkn bahawa masa y diperuntukkn utk pelaksanaan PBP telah dipendekkan mnjadi 70%. Knapa? adakah disebabkan utk exhibition semasa Konvo? ataupun utk mengurangkan kos?Saya x kisah even kita kena laksanakn, tap berilah sedikit ruang utk kami buat y terbaik utk semua subjek. Jangan kita jadi mcm pak pandir, menang tap kampung tergadai. Mungkin pembahagian masa y diperuntukkn jad persoalan pihak dreamedge. Tap bagi kami y melaksanakan, persoalanny adakah pihak dreamedge dan UTeM mengkaji pembahagian masa utk melaksanakn projek ini??Adakah pembahagian kredit sesuai dengan bebanan ditanggung??Dalam keadaan skrg, PBP boleh di anggap mcm buaya y kelaparan, mulut sntiasa terbuka bila kita bag makan. Bag ayam sekor, mintak lag sambil ternganga. harap2 semua faham. mungkin agak kasar, tap semua ada pandangan msg2.

2. Penat Jerih IBU BAPA membesarkan kami..
Jasa ibubapa kami hingga sekarang sentiasa kami bawa hingga sekarang n ia yang menyebabkan kami sentiasa bersemangat demi mngenagkan jasa mereka. Kami bukan saja ingin memberikan segulung ijazah, tap ijazah yang akan membuatkn mereka mengangis kegembiraan dengan pencapaian kami. Maknanya semua subjek kami berikan perhatian y penuh. Bukan hanya memperuntukkan sepenuh masa pada satu projek. Apakah perasaan ibubapa kami bila kami menghadiahkan segulung ijazah y hny cukup2 makan. Adakah terbalas jasa mereka??Sepanajang saya di UTeM selama 5 tahun lebih ni, saya sentiasa dapat merancang segalanya dgn penuh teliti dan berjaya memberikan y terbaik utk semua subjek. Tap sem ini, segalanya x menjadi kerana masa y diperuntukkan tidak mampu dlaksanakn dalam masa 24 jam sehari, 168 jam seminggu. Persoalan timbul adakah kajian dibuat dalam melaksanakan projek ini.

3. Kerja y ada dibiarkan tertangguh.
Secara personal, selama saya belajar, x pernah saya menghantar apa y diminta pensyarah lebih dari masa y diberi. X pernah saya belajar hingga tidur saya jad 2 jam sahaja. Tap saya tetap kuatkan diri utk menyiapknnya. Tap once saya siapkan, ada lag y menyusul menyebabkan rancangan saya utk memberikan fokus utk subjek laen terganggu.

4. Bulan RAMADHAN y berkat.
Sepanjang bulan ramadhan, kita haruslah memperbanyakkn amalan utk mendapatkan keberkatan. Secara ikhlas, sepanjang ramadhan ini, saya tidur hanya 2 jam. Tap yang sedihnya, ianya hanya utk menyaipkan benda2 keduniaan. Mmg blaja ni pun utk akhirat, sbb x blaja kita jad jahil. Tap, syariat tetap syariat. Berilah sedikit masa utk kita mendapatkan keberkatan dibulan y Mulia ini. Alangkah sedihnya ibubapa jika kita menjauhkan diri kita dari impian mereka utk melihat kita menjadi anak2 y soleh.
Sekali lagi saya ingin memohon sejuta kemaafan terhadap pandangan terbuka saya ini. Bukan igin meluahkan, sebab luahan biasanya diiringi emosi. tap sy hny menzahirkan ape y dirasai. X salah kalo kita menrima pandangan org kalo projek ni betul2 kali ke-4 dlaksanakan d dunia.
Relevannya, sy mengakui projek ni bnyak mndidik kami ke arah y lebih baek, mungkin cara perlaksanaanya perlu dperbaiki utk kebaikan semua pihak..

Salam penuh keberkatan.
Ikhlas,
MUHYIDDIN

0 bebelan

BMCD's Author Form Application

Name:
Email Address (preferred gmail):
Your Blog URL:

create form
Blog Widget by LinkWithin

Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds