K@RUT:


...............................................PostingTerbaru ...................................................





PTPTN Update!! Sila baca dengan TELITI SAMPAI HABIS...Sy dh hntr surat pd NC pagi ini, malangnya NC sdg brcuti. Walaubgaimanapun, sy dh brbncg dgn Prof Zol (Dekan HEPA), Dato' Md Nor (TNCA) dan Pgwai Unit Kebajikan..hsil prbncgn.. Utk mohon suntikan pdhuluan khas rm500 ke dlm akaun pljr yg melibatkan jutaan ringgit, Jawatankuasa Kewangan prgkt unvsti prlu brsidang..dan ini akan memakan masa yg lama krna prlu melalui prosedur yg ketat yg tlh ditetapkn oleh Audit Negara.

Kptusnnya, Pljr2 yg mmrlukn wang bolhlah memohon Pinjaman Jangka Pendek (PJP) secara online di portal SMP...walaubagaimanapun, prosedur telah diringankan..hsil rundign, pljr2 thun akhir yg aslnya tidak lyk memohon PJP dibenarkn memohon dgn mngemukakan surat prjanjian byrn.. Bagi mmprcepatkn prmohonn, kaedh intrview telah diringkskn dan akan dijlnkn scpt mgkin..pljr akn dipggil intrview 1 atau 2 hari slps memohon..pihak HEPA sdg brbncg dgn bndhri utk mmbatalkn prosedur interview ini jika tidak melanggar tatacara yg tlh ditetapkan oleh Lembaga Pengarah Universiti (LPU)..hasil prbncgn akn dimklumkn kmudian..

bagi proses bank-in ke akaun pljr, sy tlh mghbungi Timbalan Bendahari dan brbncg mngenai prkara ini dan beliau brjnji akan memasukkan duit yg dimohon dlm masa 2 hari bkrja SELEPAS KELULUSAN DEKAN HEPA...Dekan HEPA juga telah mmberi jaminan,beliau tidak ada masalah utk meluluskn mana2 pljr yg memohon..

Pmotongan dari akaun PTPTN akan dibuat pada semester hadapan..so, untuk mengelak brlaku masalah "xckup duit" pd semster hadapan, pljr2 yg memohon PJP dinasihatkan supaya mmbayar terus ke Pejabat Bendahari stlh PTPTN mengkreditkan wang pada semester ini..so, tiada pemotongan pada semster hadapan..

Seperkara berkaitan, memandangkan isu ini sangat kritikal, Dekan HEPA hari ini akn berjumpa dgn Pengarah PTPTN di Kuala Lumpur utk brbncg mengenai isu ini..tiada kata putus setakat ini..jika ada kptusan sy akan mklumkn kmudian.. Apa2 pun, NC belum baca surat saya..jika beliau mmbri kptusn yg brbeza, sy akn mklumkn juga kmudian..

Diharap para pljr brpuashati dgn kptusn ini..inilah kputusn terbaik yg dpt dibuat..

BOLEH MULA MEMOHON PJP MULAI SEKARANG!! Mohon secepat mungkin untuk dapat lebih cepat! Maklumkan pada rakan2 yang lain.. Notis Rasmi akan dikeluarkan hari ini oleh Unit kebajikan, HEPA.


Yang menjalankan tugas,

MUHAMMAD THORIQ BIN MOHAMAD ZAID
Timbalan Yang Di-Pertua
Majlis Perwakilan Pelajar, UTeM

4 Januari 2009

0 bebelan

BMCD's Author Form Application

Name:
Email Address (preferred gmail):
Your Blog URL:

create form
Blog Widget by LinkWithin

Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds